کاربرد فلاسک چیست؟

فلاسک وسیله‌‌‌ای است که می‌تواند دمای مایعات را به مدتی طولانی ثابت نگه دارد. به این معنی که اگر نیاز دارید که مدت زمان بیشتری نوشیدنی شما گرم بماند، می‌توانید آن را در فلاسک بریزید. با این حال فلاسک‌ها انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند. به طور مثال فلاسک‌های ورزشی بیشتر مناسب نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. بدنه این نوع فلاسک‌ها نسبت به فلاسک‌های معمولی مقاوم‌تر است چرا که بسیاری از مواد انرژی زا، درون خود اسیدهای خاصی دارند که می‌توانند به بدنه‌ ی فلاسک آسیب برسانند. فلاسک‌های ورزشی دیگری هستند که مخصوص کوه نوردی ساخته شده‌اند. این فلاسک‌ها دارای طراحی عمودی هستند تا در ساک‌های کوهنوردی به سادگی جای گیرند و همچنین وزن آن‌ها نسبت به دیگر فلاسک‌ها سبک‌تر است.

این موارد را در هنگام خرید فلاسک در خاطر داشته باشید:

  1- بسیاری از فلاسک‌ها مجهز به دماسنج هستند. درست است که این نوع فلاسک‌ها قیمت بالاتری دارند اما می‌توان گفت انتخاب بهتری هستند. چرا که می‌توانید از دمای نوشیدنی که می‌نوشید اطمینان حاصل کنید.

   2- فشاری، ضامنی یا پیچی بودن درب فلاسک اصلا اهمیتی ندارد. مهم این است که سایر لوازم شما را از شر خیس شدن و از بین رفتن حفظ ‌کند.

 3- مایعات گرم در فلاسک‌ها دوام خوبی دارند، حدود ۸ ساعت می‌توان نوشیدنی را در فلاسک گرم نگه داشت. اما مایعات سرد وضعیت به نسبت بهتری دارند. آن‌ها در فلاسک‌ها تا بیش از ۲۰ ساعت خنک می‌مانند. همین نکته باعث شده است تا فلاسک به یکی ضروری‌ترین وسایل برای مسافرت‌های طولانی تبدیل شود.

4- به طور معمول درون فلاسک‌ها یک شیشه وجود دارد. همین شیشه موجب می‌شود تا تمیز کردن و خارج شدن مایعات بسیار ساده باشد. البته برخی فلاسک‌ها هم هستند که از پلاستیک در آن‌ها استفاده شده است. این فلاسک‌ها بوی نوشیدنی شما را تغییر می‌دهند. و حتی ممکن است استفاده از آن‌ها خطرناک باشد چرا که برخی تحقیقات نشان داده است که استفاده از نوشیدنی‌های گرم در این فلاسک‌ها سرطان زاست.

5- اندازه و گنجایش در میزان هزینه شما نقش دارد. با توجه به تقاضای مشتریان و نیاز بازار در دهه‌های اخیر فلاسک‌ها از حالت خانگی خارج و در ابعاد کوچک‌تر ساخته و به یک وسیله شخصی تبدیل شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید