بیوگرافی مهدی باقربیگی معروف به مجید

مهدی باقربیگی یکی از بازیگران به یادماندنی سریال قصه های مجید و هنوز هم بعد از ۲۹ سال در ذهن مخاطبان تلویزیونی می درخشد و نقش وی را در آن سریال به یاد دارند. در ادامه این مطلب از مجله آرگا همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی مهدی باقر بیگی بازیگر دوست داشتنی همراه با تصاویر زیبای وی آشنا شوید.
در این مطلب به زندگی هنری و شخصی مهدی باقربیگی می پردازیم. او هنرپیشه مطرح و موفق ایرانی، فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی کشاورزی بوده. برای آشنایی بیشتر با زندگینامه این بازیگر ایرانی و تماشای تصاویری از وی تا پایان این بخش همراه ما شوید.

آشنایی با بیوگرافی مهدی باقربیگی

مهدی باقربیگی بازیگر تئاتر و سینما کشورمان متولد ۲۱ دی ماه سال ۵۶ که هم اکنون وی ۴۲ سال سن دارد و در شهر اصفهان چشم به جهان گشود.
باقربیگی نخستین فعالیت بازیگری اش را سال ۶۹ در سن ۱۳ سالگی سریال قصه های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال با پروین دخت یزدانیان در نقش بی بی و جهانبخش سلطانی در نقش ناظم مدرسه هم بازی بوده. وی در این سریال به شهرت زیادی دست یافت و توانست مهارت و استعداد خود را به دیگر کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح کند. از دیگر آثار شاخص وی می توان به سریال پرانتز باز به کارگردانی کیومرث پوراحمد و سریال در مسیر زاینده رود به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد.

نحوه آشنایی با کیومرث پوراحمد

زمانی که آقای پوراحمد تصمیم گرفتند قصه های مجید را بسازند در مدارس راهنمایی اصفهان تست می گرفتند و دنبال یک نوجوان ۱۲-۱۳ می گشتند، به هر حال ایشان به مدرسه ما آمدند و از آنجایی که من هم در گروه تئاتر مدرسه بودم، من را همراه تعدادی دیگر از بچه ها صدا کردند و از ما خواستند بعد از ظهر همان روز برای تست ویدئویی به منزل آقای پوراحمد برویم. به هر حال من تست دادم و در نهایت آقای پوراحمد صلاح دید که نقش مجید را به من بسپارد.

ازدواج و همسر مهدی باقربیگی

وی چندین سال پیش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر ۵ ساله بنام آرش و یک دختر دارد. مهد در جایی بیان نموده که:
پسرم آرش متولد فروردین هم هست دوست دارم پسرم هم مانند کودکی خودم بسیاری از سنت های ایرانی را تجربه کند؛ به همین دلیل تمام تلاشم را می کنم این سنت ها را در خانواده حفظ کنم.

انتخاب در شورای اصفهان

مهدی باقربیگی در سال ۹۲ به عنوان نفر دوم (با کسب ۶۶ هزار و ۷۹۹ رای) در شورای شهر اصفهان انتخاب شد. وی از سال ۸۰ در استخدام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می باشد.

آرزوهای این بازیگر

او خدا را شاهد می گیرد که تا به حال هر چیزی از او خواسته داده است. باقربیگی در دوران کودکی آرزو داشت که دکتر بشود اما هیچ وقت این خواسته اس جدی نبود.

خانم پروین دخت یزدانیان مانند یک مادر بزرگ واقعی

این بازیگر اولین باری که به خانه خانم یزدانیان می رود و او را میبیند با هم آشنا می شوند و از همان روز اول ایشان را مثل مادربزرگ خودم می دانست.

دوران سخت نوجوانی این بازیگر

پخش «قصه های مجید» دقیقا همزمان شد با نوجوانی و ورود به سن بلوغ من. فکر می کنم نتوانستم قسمتی از زندگی ام را مثل همه سپری کنم و مثل بچه های دیگر باشم. این ماجرا به نظرم هم عیب دارد هم حسن؛ شاید نکته منفی ماحرا این باشد که روحت یک چیزی کم دارد، خدا تمام دنیا را براساس قواعد و قوانینی خلق کرده و هرچیزی باید سرجایش باشد، وقتی در قسمتی از زندگی ات کاری را که باید انجام نمی دهی، آن خلا می ماند و بعضی وقت ها ممکن است تو را دچار مشکل کند. از طرف دیگر، به دلیل محیطی که در آن قرار می گیری و سروکارداشتن با افراد بزرگ تر، باسوادتر و کاربلد از سنت، بزرگ تر و پخته تر می شوی و این موضوع در زندگی و تصمیم هایی که می گیری کمک می کند.

خصوصیات اخلاقی مهدی باقربیگی

در ادامه بیوگرافی مهدی باقربیگی به معرفی خصوصیات اخلاقی وی در زندگی شخصی اش می پردازیم. وی آدم احساسی و مقداری خشک می باشد. او در حدی بداخلاق است تا خوش اخلاق اما برای همه این طور نیست بیشتر مواقع سعی دارد خوش اخلاق باشد.
وی بازیگری را نوعی سرگرمی و روشی برای آرامش اعصاب خود می دانسته و قصد حرفه ای شدن در این زمینه را نداشته است.

کارنامه بازیگری مهدی باقربیگی

فیلم‌های سینمایی
● پاستاریونی (1397)
● مرگ سپید (۱۳۸۹)
● نان و شعر (۱۳۷۲)
● سفرنامه شیراز (۱۳۷۱)
● صبح روز بعد (۱۳۷۱)
● شرم (۱۳۷۰)
سریال‌های تلویزیونی
● خاتون (۱۳۹۳)
● بگو که هستم (۱۳۹۰)
● پرانتز باز (۱۳۸۹)
● در مسیر زاینده رود (۱۳۸۹)
● در چشم باد (۱۳۸۸)
● مرگ سپید – تله فیلم (۱۳۸۸)
● روز از نو – تله فیلم (۱۳۸۶)
● قصه های مجید (۱۳۶۹)

دیدگاهتان را بنویسید